Biedriem

Komanda piedalās

VSK Noskrien twitter
VSK Noskrien Facebook profils

Forums

Please consider registering
guest

Register | Lost password?
Advanced Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 4 characters - maximum search word length is 84 characters

Topic RSS
Sporta uzturs pusmataronistam un 10 km
14/11/2016
11:10
DK86
DK86
Jelgava
Zinātājs
Members
Forum Posts: 144
Member Since:
14/10/2016
Offline

Sveiki! Pats sāku skriet aprīlī, sanāk, īsti nav pat gads. Vēlos specializēties 10 km distancē, šad tad noskrienot arī pusmaratonu. Cienu maratonistus un ultramaratonistus, bet pašu uz šādām distancēm pagalam nevelk.
Līdz ar to vēlētos dzirdēt pusmaratonistu un "desmitnieku" viedokli - ko lietojat, izņemot pamatuzturu? Kaut kādus sporta vitamīnus, mikroelementus, batoniņus? Vēl kaut ko?
Pats pēc smagākiem treniņiem mēdzu iedzert Isostar Fast Hydration dzērienu.
Vai arī, ja 10 km neskrien zem 40 minūtēm, bet pusmaratonu - zem 1:20:00, tad nav jēgas i iespringt uz tādām lietām, pietiek ar pamatuzturu, miegu?

14/11/2016
11:40
in
Speciālists
Members
Forum Posts: 851
Member Since:
27/10/2010
Offline

(Kaitinoši, uzrakstīju pagaru tekstu telefonā, ievades lauks stiepās, stiepās garāks. Un nosedza pogu, kas lietojama ziņas saglabāšanai...)

Mans subjektīvais, ne ar ko nepamatotais viedoklis - jāņem vērā vispirms ikdienas uzturs un tad arī skrējienu intensitāte. Ja tās 40 min uz 10 km ir viegls skrējiens, tad nav jāiespringst uz papildus vielām. (Un ja tas ir veselam džekam, tad tas nav ātri.)
Batoniņi ir tikai tādi aizsājēji, ko lietot, kad nav iespējams normāli paēst.
Attiecībā uz minerāliem un vitamīniem dominē 2 viedokļi - viens, ka papildus jāuzņem tikai tas, kas organismā ir nepietiekamā daudzumā, otrs - ka jālieto kompleksi preparāti, lai organisms paņem pats, cik un ko vajag. Man simpātiskāks ir pirmais minētais viedoklis.

14/11/2016
13:32
Dziņa
Dziņa
Aizkraukle
Speciālists
Members
Forum Posts: 961
Member Since:
18/04/2011
Offline

in pateica aptuveni manu domu par to uzturu, tas "tad nav jēgas i iespringt uz tādām lietām" jau nav viennozīmīgs jēdziens, jo cits tos 10km noskrien 40 minūtēs bez trennēšanās, viņam loģiski, ka nav jāiespringst, bet citam ir jāiespringst par savu režīmu un ikdienas uzturu, lai iegūtu šo rezultātu, bet kaut kādam speciālam sporta uzturam man liekas, ka tur vietas nav.

14/11/2016
13:36
DK86
DK86
Jelgava
Zinātājs
Members
Forum Posts: 144
Member Since:
14/10/2016
Offline

Dziņa said

in pateica aptuveni manu domu par to uzturu, tas "tad nav jēgas i iespringt uz tādām lietām" jau nav viennozīmīgs jēdziens, jo cits tos 10km noskrien 40 minūtēs bez trennēšanās, viņam loģiski, ka nav jāiespringst, bet citam ir jāiespringst par savu režīmu un ikdienas uzturu, lai iegūtu šo rezultātu, bet kaut kādam speciālam sporta uzturam man liekas, ka tur vietas nav.

Nu, ir apdāvināti cilvēki, kam pietiek ar kaut kādiem vieglākiem riksīšiem pavasarī, un maijā Lattelecom maratonā viņš 10 km noskrien 40 minūtēs. Man bijušais pasniedzējs ap 45 gadi īpaši netrenējas (tiesa, viņš ar dēlu trenējas riteņbraukšanā) 10 km skrien 43 minūtēs. Es to nevaru dabūt gatavu. :)

14/11/2016
14:37
in
Speciālists
Members
Forum Posts: 851
Member Since:
27/10/2010
Offline

Dziņa said

citam ir jāiespringst par savu režīmu un ikdienas uzturu, lai iegūtu šo rezultātu, bet kaut kādam speciālam sporta uzturam man liekas, ka tur vietas nav.

Ja tas cits komforta režīmā to desmitnieku skrietu pa 1:15, teiksim ('grammar nazi' var nākt stāstīt, ka laikus jāraksta ar punktu: 1.15 ;) ), tad trenējoties noskriet pa 40 min, organismam būs liela slodze treniņu procesā. Un te būtu gan jāpiedomā.

Bet ja tas skrējējs ir tāds, kas brokastis aizstāj ar cigareti, pusdienās ir picas šķēle, vakariņās paka pelmeņu, tad jāsāk ar ēdienkartes sakārtošanu.

Cik lielā mērā tavs ēšanas režīms sakrīt ar šo? https://www.facebook.com/SiSLatvija/photos/a.662217323790510.1073741828.640566662622243/1330802070265362/?type=3&theater

14/11/2016
15:10
Dziņa
Dziņa
Aizkraukle
Speciālists
Members
Forum Posts: 961
Member Since:
18/04/2011
Offline

in said

Dziņa said

citam ir jāiespringst par savu režīmu un ikdienas uzturu, lai iegūtu šo rezultātu, bet kaut kādam speciālam sporta uzturam man liekas, ka tur vietas nav.

Ja tas cits komforta režīmā to desmitnieku skrietu pa 1:15, teiksim ('grammar nazi' var nākt stāstīt, ka laikus jāraksta ar punktu: 1.15 ;) ), tad trenējoties noskriet pa 40 min, organismam būs liela slodze treniņu procesā. Un te būtu gan jāpiedomā.

Bet ja tas skrējējs ir tāds, kas brokastis aizstāj ar cigareti, pusdienās ir picas šķēle, vakariņās paka pelmeņu, tad jāsāk ar ēdienkartes sakārtošanu.

Cik lielā mērā tavs ēšanas režīms sakrīt ar šo? https://www.facebook.com/SiSLatvija/photos/a.662217323790510.1073741828.640566662622243/1330802070265362/?type=3&theater

Nu tur atkal var visādi spriest, ja komforta režīmā skrien 1:15, tad vispirms, manuprāt, jātrennējas skriet nevis uz 40min, bet 50min un vispirms jāmēģina to panākt ar režīma uzlabošanu un piedomāšanu pie uztura un treniņprocesa sastāvdaļām, kuras nav uzturs, bet, ja tas jau ir "ideāls" tajā brīdī, tad tikai ir iemesls sākt domāt par kaut ko vairāk. Es teiksim neietu pirms un pēc 10nieka treniņa dzert sporta dzērienus, ja vien netrenētos kaut kādam augstvērtīgam, par pjedestālu konkurēspējīgam rezultātam.

14/11/2016
15:45
Rainy777
Rainy777
Liepāja
Zinātājs
Members
Forum Posts: 215
Member Since:
29/01/2015
Offline

in said

Bet ja tas skrējējs ir tāds, kas brokastis aizstāj ar cigareti, pusdienās ir picas šķēle, vakariņās paka pelmeņu, tad jāsāk ar ēdienkartes sakārtošanu.

type=3&theater

Bet kas vainas pelmeņu pakai?

Lai dzīvo reitingi!
14/11/2016
15:57
Andulis
Rīga
Admin
Forum Posts: 3479
Member Since:
13/11/2009
Offline

Rainy777 said

in said

Bet ja tas skrējējs ir tāds, kas brokastis aizstāj ar cigareti, pusdienās ir picas šķēle, vakariņās paka pelmeņu, tad jāsāk ar ēdienkartes sakārtošanu.

Bet kas vainas pelmeņu pakai?

Mazuma piegarša? :)

14/11/2016
15:57
Dziņa
Dziņa
Aizkraukle
Speciālists
Members
Forum Posts: 961
Member Since:
18/04/2011
Offline

Rainy777 said

in said

Bet ja tas skrējējs ir tāds, kas brokastis aizstāj ar cigareti, pusdienās ir picas šķēle, vakariņās paka pelmeņu, tad jāsāk ar ēdienkartes sakārtošanu.

type=3&theater

Bet kas vainas pelmeņu pakai?

Pelmeņu paka parasti satur plastmasu, nav tā labākā uzturviela, bet paka pelmeņu arī nav tas prātīgākais, ja vien nav paša gatavoti no labām lietām un tomēr arī par daudz ar visu pakas saturu vienā reizē.

14/11/2016
16:07
in
Speciālists
Members
Forum Posts: 851
Member Since:
27/10/2010
Offline

It īpaši, ja tā ir katru vakaru, bez pārmaiņām.
Nav jau tā, ka pavisam ne. Ja pēc vakariņām iet tīrīt sniegu, varētu būt labi. Bet ja "pieliek māgu" un iet gulēt, tad kuņģim grūti, visi citi guļ, bet viņam jāgremo...
(Un pamaz topika autoru interesējošo vitamīnu un minerālvielu.)

14/11/2016
16:31
edGars
Liepāja
Zinātājs
Members
Forum Posts: 582
Member Since:
18/05/2009
Offline

Tieši tā, nav jēgas i iespringt uz tādām lietām, pietiek ar treniņiem, pamatuzturu, miegu.

No vitamīniem pavasarī iekš https://www.vp.lv/ iepirku un izlietoju http://vplaboratory.com/vplab-sports-nutrition/vitamins-and-minerals/ultra-mens-sport/ Vai deva kādu rezultātu? Gan jau, ka deva.

p.s. vadi iekšā visus skrējienus.

vislabāk rezultātu uzlabo treniņi
03/12/2016
11:17
internetapuika
Iesācējs
Members
Forum Posts: 2
Member Since:
03/12/2016
Offline

ULTRA MEN’S SPORT esmu arī lietojis, liekas ka vis tikai uzlabojās. nevar būt ka tas bija placebo. :) kad paka bija tukša, mood kritās.

07/12/2016
17:22
Laura, MARATONS
Laura, MARATONS
Sigulda
Interesents
Members
Forum Posts: 7
Member Since:
25/03/2015
Offline

Svarīgāk par to. ko un cik daudz papildus jāuzņem vieglāk būtu spriest zinot Tavu treniņu intensitāti, apjomus. Kādos laika apstākļos skrien? Ja treniņi ir karstā laikā, noteikti papildus jāuzņem minerālvielas un tā saucamie elktrolīti.
Ja jūties labi, treniņi nav smagi, neesi veģetārietis, stresa nav, iespējams vari izlīdzētis ar zapts ūdeni, bet kādā brīdī noteikti sapratīsi, ka ātrākai ķermeņa atjaunošanai ir nepieciešami arī tā saucamie recovery dzērieni.
Bet sporta tēma ir ļoti "slidena", cik cilvēku, tik viedokļu un tas nav nekas nosodāms, jo kas der vienam, var nederēt citam. Galvenais neko nesākt rīt iekšā tikai tāpēc, ka kāds čoms tā dara.
Pirmais ar ko iesāktu sākt - uztaisi vispārīgo slodzes testu un tad jau redzēsi, kā arī ārsts noteikti izskaidrotu arī šos jautājumus Veiksmi!