Biedriem

Komanda piedalās

VSK Noskrien twitter
VSK Noskrien Facebook profils

Forums

Please consider registering
guest

Register | Lost password?
Advanced Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 4 characters - maximum search word length is 84 characters

No permission to create posts
Topic RSS
skriet, lai samazinātu svaru
18/01/2017
10:40
Valkira4
Interesents
Members
Forum Posts: 5
Member Since:
11/01/2017
Offline

Labrīt!
Lasot diskusijas, redzu, ka vairums skrējēji ir ar pieredzi, turklāt sacensību dalībnieki utml.
Mans mērķis un vajadzība skriet ir gauži prasta- samazināt svaru.
Varbūt varat padalīties ar pieredzi, kam tāda ir- kad var sākt just pirmās svara vai vispār ķermeņa izmaiņas? Un vai tam pietiek tikai ar skriešanu, ja uzturs jau pēc būtības nav tikai baltmaize un makaroni, bet pamatā veģetārs uzturs, ar dārzeņiem, augļiem, pākšaugiem , graudiem utml?

Esmu iesācēja. Skrienu apmēram 4-5 reizes nedēļā. Cenšos turēties otrajā sirds ritma zonā. Skrienu 6-8 km.

paldies, ja jums būs kādi ieteikumi, padomi , pieredze šai sakarā! :)

18/01/2017
11:08
Čipsinieks
Čipsinieks
Daugavpils
Zinātājs
Members
Forum Posts: 55
Member Since:
08/04/2013
Offline

Varu bilst tikai savu personīgo pieredzi bez nekāda zinātniska pamatojuma. Man pietika ar skriešanu, absolūti neko nemainot ēšanas kartē. Tas bija pašos pirmsākumos tieši pirms pieciem gadiem, kad ziemas spelgonī sāku tipināt pa 3km pāris reizes nedēļā. Pēc tam izrādījās, ka varu arī 5, 6 un pat 8km. Svars pazuda pats par sevi un jau vasarā dažs labs attālāks paziņa nepazina vai arī vaicāja, vai man kas kaiš, ka es tik kūds izskatoties. :) Veiksmi!

18/01/2017
11:11
Jekaterina
Jekaterina
Rīga
Zinātājs
Members
Forum Posts: 254
Member Since:
05/04/2011
Offline

Man līdzīga pieredze - mērķis gan nebija nomest svaru, bet sagatavoties maratonam, bet pusgadā "pazuda" savi 8-9kg. Ēšanas paradumi mainījās pamazām paši - vienkārši sāka gribēties veselīgākas lietas.

18/01/2017
11:55
DK86
DK86
Jelgava
Zinātājs
Members
Forum Posts: 144
Member Since:
14/10/2016
Offline

Galvenais ir kaloriju deficīts. Tu vnk nevari "noskriet" savu muti.
Ja cilvēkam ar lieko svaru svars stāv uz vietas, bet viņš ir palielinājis kaloriju patēriņu - šajā gadījumā, sācis skriet - tad loģiski, ka viņš ir nodrošinājis sev kaloriju deficītu un tievē. Un otrādi - īpaši nemainot dzīvesveidu un bez nekāda sporta, var "nogriezt" savā uzturā kaloriju skaitu un tievēt. Un nav nekādu "superproduktu", kas palīdzēs vai kas tamlīdzīgs. Pazīstu meitenes, kas no sava uztura nav izslēgušas ne saldējumu, ne kūkas, ne biezpiena sieriņus no rīta, bet smuki tievē. Galvenais ir daudzums. Pats arī neesmu kaut kādu tur sacensību čempions - skrienu tikai otro gadu, bet pa šo gadu esmu nometis 8 kg, 98 kg vietā (esmu gandrīz divus metrus garš, uz mana auguma arī 98 kg nebiju tusnis) tagad sveru 90 kg, savās 12. klases izlaiduma biksēs varu ielīst, lai gan nomest svaru nebija prioritāte. Neko būtisku savā ēdienkartē neesmu pārkārtojis, ja nu vienīgi netreniņu dienās esmu sācis mazāk ēst miltu izstrādājumus un ceptus ēdienus.

18/01/2017
13:20
Valkira4
Interesents
Members
Forum Posts: 5
Member Since:
11/01/2017
Offline

Sieru_Silve_Savilks said

Varu bilst tikai savu personīgo pieredzi bez nekāda zinātniska pamatojuma. Man pietika ar skriešanu, absolūti neko nemainot ēšanas kartē. Tas bija pašos pirmsākumos tieši pirms pieciem gadiem, kad ziemas spelgonī sāku tipināt pa 3km pāris reizes nedēļā. Pēc tam izrādījās, ka varu arī 5, 6 un pat 8km. Svars pazuda pats par sevi un jau vasarā dažs labs attālāks paziņa nepazina vai arī vaicāja, vai man kas kaiš, ka es tik kūds izskatoties. :) Veiksmi!

Es arī ceru, ka vasarā varēšu smukās kleitās staigāt :)
Man gan ir drusku klāt veselības problēmas, bet tās risinu, tāpēc ceru ka viss būs ok. Ēšanu gan esmu mainījusi- neēdu vakarpusē, jo to nedrīkstu tīri veselības dēl. un tā kā man ir ienācies superīgs mikseris, tad kokteiļi nu arī ir ikdienas ēdienkartē. (līdz šim bij tikai svaigi spiestas sulas, nu ir abi) :)

Bet, paldies, veiksme man ļoti vajadzīga. Patiešām! :)

18/01/2017
13:22
Valkira4
Interesents
Members
Forum Posts: 5
Member Since:
11/01/2017
Offline

Bet man ir vēl viens jautajums- vai ir būtiski kad skrien- no rīta, pusdienā vai vakarā? Tieši svara dēļ.

18/01/2017
15:13
DK86
DK86
Jelgava
Zinātājs
Members
Forum Posts: 144
Member Since:
14/10/2016
Offline

Valkira4 said

Bet man ir vēl viens jautajums- vai ir būtiski kad skrien- no rīta, pusdienā vai vakarā? Tieši svara dēļ.

Manuprāt, tā ir matu skaldīšana. No rīta it kā saka, ka labāk, bet ne visi spēj sevi motivēt skriet tieši no rīta + no rīta bieži vien esi nepaēdis. Kad esi vakarā paēdis, nereti ir lielāka enerģija, plus skrējiens vakarā lieliski noņem spriedzi. Galvenais ir motivēt sevi, ka skriešana ir kaut kas foršs un nepārcensties ar skriešanas tempu, pulsu. Apjomus varēsi likt klāt ātri vien (protams, arī šeit ar prātu!). Tieši apjoma (nevis tempa!) palielināšana palīdz veselīgi zaudēt svaru.

18/01/2017
20:40
einmed
einmed
Jaunmārupe
Zinātājs
Members
Forum Posts: 109
Member Since:
27/02/2015
Offline

Ja ir veselības problēmas, tad jāiet pie ārsta. Ja nu mēs te kaut ko ieteiksim, nezinot kādas veselības problēmas un pēc tam būs jāsauc ātrie.

18/01/2017
22:23
Valkira4
Interesents
Members
Forum Posts: 5
Member Since:
11/01/2017
Offline

einmed said

Ja ir veselības problēmas, tad jāiet pie ārsta. Ja nu mēs te kaut ko ieteiksim, nezinot kādas veselības problēmas un pēc tam būs jāsauc ātrie.

nē nē :D
Pie ārsta būts un viss notiek. Šeit jau es jautāju par skriešanu, ne par aknu ārstēšanu :)

18/01/2017
23:34
einmed
einmed
Jaunmārupe
Zinātājs
Members
Forum Posts: 109
Member Since:
27/02/2015
Offline

Ja taukainās aknas slimība, tad skriešana palīdzēs ne tikai nomest svaru, bet arī uzlabot aknas rādītājus.
Intensīvi trenējoties ir grūti nomest svaru, jo pretējā gadījumā organisms nespēj atjaunoties, palielinās traumu risks.
Skriešanai svara samazināšanai manuprāt jābūt zemā pulsā (pārsvarā 1. pulsa zonā, pilnīgi aerobi) un ilgai (vairāk kā 1h). Vislabāk skriet tukšā dūšā, pirms skriešanas neēdot 12+ stundas. Visiem nederēs, bet man darbojas. To gan varu darīt tikai ziemā, kad atvaļinājums un arī pusslodze. Tad man režīms tāds: pēdejās vakariņas ap 21:00, neko neēdu līdz 11:00 - 12:00, tad skrienu ar vidējo pulsu 115-125 15-17km. Tas aizņem gandrīz 2h. Ēst negribās, organisms neprasa, jo pārsvarā enerģijai tiek izmantotas taukvielas. Dzeru vitamīnus, minerālvielas, minerālūdeni papildus ēdienam, ko turu ap 700-1000 kcal deficītā. Organisms labi atjaunojas, jo skrējieni nav intensīvi un skrienu 4-6 dienas nedēļā. Vēlu vakarā ēdu, lai organisms, muskuļi labāk miegā atjaunotos. Pamatā ar olbaltumvielām bagātus produktus - pienu (katru dienu izdzeru 1 litru Lazdonas vājpienu/paniņas), gaļu, zivis. Arī dārzeņi, klijas, auzu putra, biezpiens un nedaudz ogļhidrāti manā svara samazināšanas ēdienkartē.
Kad jāsāk gatavoties sacensībām, par svara samazināšanu vairs nesatraucos.

01/02/2017
10:06
keskessee
Iesācējs
Members
Forum Posts: 1
Member Since:
01/02/2017
Offline

Sveiki, esmu vīrietis, svarā 90kg, tauki apmēram 25%.
CIk man dienā vajadzetu noskriet km, lai samazīnātu tk uz 20%

01/02/2017
13:36
trololo
trololo
Es un mani troļļi
Zinātājs
Members
Forum Posts: 243
Member Since:
16/05/2014
Offline

keskessee said

Sveiki, esmu vīrietis, svarā 90kg, tauki apmēram 25%.
CIk man dienā vajadzetu noskriet km, lai samazīnātu tk uz 20%

Nevajadzētu iziet uz kilometriem, bet sabalansētu diētu un regulāru kustēšanos. Tauku dedzināšanas zona ir ļoti lēns un viegls skrējiens

Profesionāli troļļa pakalpojumi
01/02/2017
17:07
pikols
pikols
Jūrmala
Zinātājs
Members
Forum Posts: 291
Member Since:
24/04/2009
Offline

Bet tikai no 30 min

02/02/2017
09:37
Jōņs
Jōņs
Līvāni
Zinātājs
Members
Forum Posts: 113
Member Since:
28/09/2011
Offline

keskessee said

Sveiki, esmu vīrietis, svarā 90kg, tauki apmēram 25%.
CIk man dienā vajadzetu noskriet km, lai samazīnātu tk uz 20%

ar 1kg tauku var noskriet ~100km.

02/02/2017
13:53
Andulis
Rīga
Admin
Forum Posts: 3479
Member Since:
13/11/2009
Offline

Jōņs said

keskessee said

Sveiki, esmu vīrietis, svarā 90kg, tauki apmēram 25%.
CIk man dienā vajadzetu noskriet km, lai samazīnātu tk uz 20%

ar 1kg tauku var noskriet ~100km.

Dienas norma varētu tomēr būt mazāka :)

03/02/2017
16:17
Logins
Logins
Salaspils
Zinātājs
Members
Forum Posts: 131
Member Since:
15/04/2016
Offline

Ja grib no taukiem atbrīvoties, jāatbrīvojas uzturā no produktiem kas satur rafinēto cukuru, smalkajiem kviešu miltiem un citiem produktiem ar augstu GI http://www.health.harvard.edu/diseases-and-conditions/glycemic_index_and_glycemic_load_for_100_foods, kas strauji ceļ cukura līmeni asinīs, kas savukārt cels insulīna līmeni. Insulīns ne tikai pazemina cukura līmeni asinīs, bet arī kavē tauku šķelšanu enerģijā.

Ja muskuļu šūnām insulīna rezistence nav liela, tas ir cik labi muskuļi uzņems apēsto cukuru un cik daudz insulīns nepieciešams lai normalizētu cukura līmeni, tad ēdot produktus ar augstu GI svara pieaugums nebūs liels. Taču insulīna rezistence var pieaugt no mazkustīga dzīves veida, vecuma, uztura (sevišķi no "high corn fructose syrup" saturošiem produktiem) stresa un ir atkarīga arī no ģenētikas. Šajā gadijumā cukurs kas tiek apēsts mazāk nonāks muskuļos, cukura līmenis asinīs kāpj, kas izraisa lielāku insulīna izdalīšanaos kas veicina cukura pārveidošanu taukos, bet tā kā insulīna līmenis ir augsts tad tauki enerģijā mazāk tiek izmantoti un pēc ilgākas neēšanas iestājas nespēks un sagribas saldumus. Šo sauc par metabolisko sindromu.

Cik katram indivīdam tas ir izteikti ir ļoti atkarīgs no ģenētikas!! un princips cik kaloriju apēdi, tik jāizterē nedarbojas! Ja ar fiziskām aktivitātēm grib dedzināt taukus tad pirmām kārtām no uztura jāizslēdz saldumi utml. kas veicina insulīna izdalīšanos.


Ja gib par to visu lasīt latviski tad iesaku nopirkt grāmatu Ultraprāts http://www.zvaigzne.lv/lv/gramatas/apraksts/87099-ultraprats.html tur ir ne tikai par smadzeņu darbību.

03/02/2017
18:24
Vīlīte
Vīlīte
Rīga, centrs
Zinātājs
Members
Forum Posts: 79
Member Since:
13/08/2013
Offline

Piekrītu Loginam.
Esmu mēģinājusi atteikties no kviešu miltu produktiem, cukura(lietoju nepieņemami daudz), un svaru zaudēju fantastiski, protams fiziskās aktivitātes tikai nostiprināja ķermeni, biju ļoti priecīga par rezultātu.
No sirds iesaku tiem kam ir svars pār normu un spiež acīs, atsakieties no visiem balto miltu izstrādājumiem un cukura maksimāli kur iespējams!

03/02/2017
19:26
Māris
Māris
Kuldīga
Zinātājs
Members
Forum Posts: 175
Member Since:
08/03/2010
Offline

keskessee said

Sveiki, esmu vīrietis, svarā 90kg, tauki apmēram 25%.
CIk man dienā vajadzetu noskriet km, lai samazīnātu tk uz 20%

Skriešana palīdzēs motivācijai, labai pašsajūtai un veselībai, bet ietekme uz svaru būs apaļa 0%, ja visa pamatā nebūs uztura izmaiņas.

Atsakies no cukura, saldinātiem dzērieniem, kartupeļiem krējuma, sviesta un tamlīdzīgiem izstrādājumiem. Baltmaizes vietā var rupjmaizi, ja pietrūkst kalorijas. Jāēd daudz zaļumu.
Man labi aizgāja zaļie salāti ar to etiķa, vai kāviņu tur sauca, mērci un vistas fileja vai zivs. pirmā ēdinreize kopā ar celšanos un pēdējā ap 22-23 atkarībā no dienas režīma. Galvenā ideja ir neturēt vēderu tukšu. Man daudzās ēdienreizes nestrādāja, bet pietika ar 5, bet vajadzēja agro un vēlo ēšanu. un jā, jāēd būs mazāk kā gribēsies. Ja skriesi, tad to noteikti izjutīsi vairāk. Sākumā ir viegli, bet jo tuvāk mērķim, jo paliks grūtāk noturēt svara zuduma tempu. Un ir pilnīgi normāli, ja ir nedēļas, kad svars nekrīt vai par pieaug.

Pats nometu nepilnus 10kg aizpagājušajā vasarā un man tās bija būtiskas svara izmaiņas uz maniem ķermeņa parametriem. Ir tā vērts.

07/02/2017
14:29
kalveens
Iesācējs
Members
Forum Posts: 1
Member Since:
07/02/2017
Offline

no pain no gain, no sugar no fat.

10/03/2017
17:27
Logins
Logins
Salaspils
Zinātājs
Members
Forum Posts: 131
Member Since:
15/04/2016
Offline

Par to vēdera neturēšanu tukšu gan negribētos piekrist, bieži ir nācies dzirdēt par 12 stundu nekā neēšanas, nedzeršanas periodiem (ūdens neskaitās, tas ir jādzer obligātis. Ideja ir vienkārša - ļaut organismam (sevišķi aknām) atpūsties. Piem. ja pēdējā maltīte vakarā bijusi 21:00, tad nākamajā dienā no rīta var ēst vai dzert tējas, kafijas (aknām liek izdalīt fermentus lai pārstrādātu) pēc 09:00.

Man pašam nav liekie kilogrammi, toties ir parādijies lielāks vēders. Uz šīs sistēmas esmu tikai nedēļu, tapēc grūti spriest par iedarbību pēc paša pieredzes. Bet ggoglē informācija ir atrodama: https://www.google.lv/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=12+h+eating+window&*

No permission to create posts