Biedriem

Komanda piedalās

VSK Noskrien twitter
VSK Noskrien Facebook profils

Forums

Please consider registering
guest

Register | Lost password?
Advanced Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 4 characters - maximum search word length is 84 characters

No permission to create posts
Topic RSS
Atjaunošanās pēc treniņa
26/07/2012
11:00
dot
dot
dīvāna iemītnieks
Eksperts
Members
Forum Posts: 1700
Member Since:
28/10/2011
Offline

ssandijss said

Esmu lasījis neskaitāmus daudz autoratīvākus rakstus, žurnālus, grāmatas utt. par līdzīgām tēmām. Delfu raksti jau nu nebūs tie, uz kuriem balstīšu kādus secinājumus ;)

Nu tad izskaidro kā tas nākas, ka laktāts ir atpakaļ normālā līmenī maksimums 20-40 minūtes pēc treniņa, bet muskuļi sāp 24-72 stundas pēc. Pie tam tā kārtīgi sāpēt sāk tieši nākamajā dienā, apmēram 24 stundas pēc spēka treniņiem?

Secinājumus varbūt var izdarīt palasot rakstus no autoritatīvākiem avotiem?
http://runningtimes.com/Article.aspx?ArticleID=21701
http://www.gssiweb.com/ShowArticle.aspx?articleid=725

Šis ir daudz detalizētāks un manuprāt interesantākais -> http://www.hawaii.edu/hivandaids/Treatment%20and%20Prevention%20of%20Delayed%20Onset%20Muscle%20Soreness.pdf

Domāju sākt no rītiem skriet, bet rudenī pārāk dubļains, ziemā pārāk auksti, pavasarī pārāk mitrs un vasarā pārāk karsti.
26/07/2012
11:55
ssandijss
ssandijss
Garkalne
Zinātājs
Members
Forum Posts: 119
Member Since:
03/03/2010
Offline

Paldies dot par linkiem! Bija interesanti :)

Vienīgi nekādi nevaru piekrist, ka pienskābe pilnībā izvadās no organisma 20-40min pēc treniņa, kā norādīts vienā linkā.. Tas līmenis tač nav konstants lielums. Priekš kam tad profi izmanto laktāta mērītājus, ja jau pēc 40min viņš tāpat ir atgriezies 0 punktā :)
Pienskābes līmenis var mainīties organismā. Intensīvu treniņu rezultātā (treniņnometnes utml.) tas līmenis var būtiski paaugstināties un vienā brīdī sasniegt kritisku robežu..
Paaugstināts pienskābes līmenis, kas uzkrājies ilgāku treniņu rezultātā, pastiprina DOMS.

Bet labi, beidzu čatot!
Mums jāsatiekas pie kāda alus kausa un jāizrunā šī tēma :)

26/07/2012
12:15
dot
dot
dīvāna iemītnieks
Eksperts
Members
Forum Posts: 1700
Member Since:
28/10/2011
Offline

Laktāta līmenis neatgriežas 0 punktā, jo miera stāvoklī tas ir apmēram 1 mmol/l. :)
Tas tāpēc, ka pretēji izplatītiem maldiem organismā pastāvīgi notiek gan aerobais, gan anaerobais metabolisms.

Domāju sākt no rītiem skriet, bet rudenī pārāk dubļains, ziemā pārāk auksti, pavasarī pārāk mitrs un vasarā pārāk karsti.
26/07/2012
20:41
Trusis
Trusis
Interesents
Members
Forum Posts: 7
Member Since:
19/09/2011
Offline

Paldies par atbildēm!

Diemžēl pulsometrs man nav.

Es skrienu katru dienu, jo man tas ir nepieciešams un muskuļi atpūšas 7dienās. Nemaz neiskatu variantu skriet mazāk.
Iepriekš skŗēju 5 dienas nedēļa katru dienu pa 10km un vairāk, tākā šis nav maksimums. Savādāk ir tas ,ka treniņi notiek pēc nelielas programmas kas tomēr dod lielāku fizisko slodzi.

Tagad arī detalizēti zināšu par pienskābēm :) , laikam tās ir pie vainas. Un kāds ir risinājums?
Interesanta diskusija jums izvērtās.

Paldies.

26/07/2012
21:05
Edgars86
Edgars86
Rīga
Zinātājs
Members
Forum Posts: 93
Member Since:
30/08/2011
Offline

Risinājums ir neskriet katru treniņu tuvu maksimālajām aerobajām spējām. Lai palabo kāds, ja es kko nepareizi rakstu.

No permission to create posts