Biedriem

Komanda piedalās

VSK Noskrien twitter
VSK Noskrien Facebook profils

Tests iziets

2014-09-05 14.21.27

 

Vēl pirms mēneša nezināju, ka braukšu uz Sporta laboratoriju testēties. Bet tad sarunās ar ramseju un Rolandu sapratu, ka būs jābrauc. Pats pieteicu, pats braucu, visi testējāmies. Bikstos paēdām brokastis, cik nu kurš, pēc tā arī izdomāju skriešanas kārtību, kas mazāk paēdis, skrien pirmais. Puišiem iebildumu nebija, tā nu skrējām: vispirms ramsejs, tad Rolands, tad es.

Uztraucos, staipos, jāsāk skriet. Līdz 8 km/h iešus, atmiņās Igaunijas soļošana ar Matīsu. Tad lēnāks skrējiens, atmiņās lēnie skrējieni ar leldi, Agy, Gliemezīti. 10 -12 km/h, sāp apakšstilbu priekšējie muskuļi no nepierastās slodzes, domāju, ka šie ir ierastie 6:00min/km, 5:00 min/km tempi un nemaz nav tik lēni. 13.,14.,15… domāju, ka jāiztur vismaz tik cik puiši. Muskuļu sāpes mazinās. Skatos uz minūšu rādītāju, kas atšķirībā no km/h rādītāja iet mazumā ik sekundi. Māsiņa sāk jautāt: “Vai šī būs pēdējā minūte?” un es sāku atbildēt: “nē”. Sāku atsaukt atmiņā Ozolnieku 5km skrējienu pirms gada. Domāju, ka tas gan bija savādāks, bet tur bija jāskrien ātri jau no paša sākuma, tā kā šeit pat vieglāk. Iztēlojos kā skrienam kopā ar Milddu un skriet kļuva vieglāk. Reiz gan mani gribēja paķert un ierastā jautājuma vietā jautāja: “Vai skriesi vēl?”, bet neapmulsu un teicu: “Jā”. Bez brillēm nav tā labākā redze un vienubrīd pārskatos un liekas, ka atlikušas vēl 8 minūtes, kad minūšu rādītājs pārlec un saredzu 4, paliek vieglāk. Pa ausu galam dzirdu sarunas par to cik nedaudzi šo testu pabeidz un kā jāiestellē tests, ja grib lielāku slodzi dabūt. Ir jau sasniegts maksimālais 17 km/h un jūtu, ka pamazām tiek celts skrejceliņš uz augšu. Atlikušas 3 minūtes, tātad vēl pēdējais km. Pēdējie 600 m… . Kājas un elpošana vienlaicīgi sajūt vājumu, bet ir jāturpina, kurš tad izstājas pēdējā kilometrā!?  Pie reizes patrenēšu gribasspēku, sacensībās noderēs. Pēdējās 2 minūtes, ārste vēl uzmundrina: “skrienam, skrienam!” Pēdējās minūtes laikā mani pabrīdina, ka pie 20s samazināšot tempu un viss. Uz kājām nostāvēt varu, reiboņi virsū nenāk, jūtos labi. Uz jautājumu kas bija grūti atbildēju:”gan elpošana, gan kājas”. Jāsaka, ka līdz galam uz “miršanas” elpošanu katrā solī nepārslēdzās, bet tuvu tam bija. Elpošanas frekvence 28. minūtē – 45, 30. – 50, 30:41 – 56.

30 minūtes sabūts uz skrejceliņa. 17km/h un 6% slīpuma sasniegti. Slodzes pārtraukšanas iemesls – beidzās testam atvēlētais laiks. Maksimāli iespējamie 470 vati sasniegti. Muskuļu maksimālās darbaspējas uz kilogramu manā gadījumā (71,2 kg) ir 6,6 vati. Vērtējums – labi. Trenēts. Maksimālais pulss 192. Kad redz finiša līniju, ir vieglāk saņemties skriet.

Aerobais slieksnis Ae 148 pie 10,5 km/h (5:43 min/km), un anaerobais slieksnis An 177 pie 17 km/h (3:32 km/h) pirmās minūtes.

Sliktāks rādītājs bija sirds funkcionālais indekss pie pulsa 170, jeb tā sauktais PWC170 – 3,65 w/kg lai gan pēc tabulām tas joprojām skaitās augsts. Jautājot kāpēc, atbilde – pusaudžu gados maz aerobās slodzes. Ko ar šo darīt – nesapratu.

VOMax 64, 3 sasniegts testa 30. minūtē. Maksimālais skābekļa patēriņš  no 3296 ml/min 2009. gadā palielinājies līdz 4575 ml/min. Sirds izsviede mierā samazinājusies no 6,1 l/min 2009. gadā līdz 5,7 l/min tagad.

Ārsta norādes: lēnāk iesildīties. 1. km pa 8min/km, 2. pa 7min/km. Un tad jau arī sanāks Stereotipa pieminētās 15 min.

Kardiogramma jocīga, bet ne vairāk. Varbūt maz guļot.

Joprojām (arī 2009.gadā) labi būtu uzņemt kāliju – žāvētus augļus.

Diagramma parādīja, ka ir pulsa lēciens pie sākšanas skriet.

Atsildīties ar pulsu 100-125.

Treniņa pamatdaļā drīkst lietot pulsu no 131 līdz 192.

Adaptācija fiziskai slodzei pazemināta, atjaunošanās periods – pagarināts. 4 kā arī 6 minūtes pēc testa pulss bija 129. Lai arī slodze bija liela.

Mani pašu mazliet mulsina, kāpēc komfortabli jūtos skrienot ar pulsu 135-140, bet aerobais slieksnis ir 148.

Gandarījums, lepnums un prieks, ka noskrēju testu līdz galam. Rolands un ramsejs arī savus sliekšņus un robežas noskaidrojuši, varam mierīgi doties mājās.

21 komentāri rakstam Tests iziets

  • Pēc šo aprakstu izlasīšanas (Tava un Stereotipa) gandrīz vai gribas pašam vēlreiz tur aizsoļot. Kad tur biju pirms vairāk kā diviem gadiem, es tik tālu netiku, stājos nost jau minūti pēc pirmās skrejceliņa pacelšanas. Interesanti, kā būtu tagad. Arī VO2Max man gaužām niecīgs toreiz bija. Jā, būs jāapsver!

  • Andulis

    Paldies, edGar, visai informatīva atskaite. Tagad zinu maksimālo ātrumu, kuru sasniegt, domājams, nevaru.. Tiešām trenēts rumpis esi :)

    gribēja paķert un ierastā jautājuma vietā jautāja: “Vai skriesi vēl?”, bet neapmulsu..” – šis labs, var noderēt :D

  • edGars

    OreMan, to gan rakstā nepieminēju, bet nākamgad man doma aiziet uz LOV testu. Pats gan uz to vēl neesmu bijis, bet dzird runājam…. ka tas labāks. Domāju, ka Tu arī varētu apsvērt tādu variantu. Tiesa gan par 40 naudiņām tas ir dārgāks.
    offt: OreMan, kādi Tavi plāni attiecībā uz 5 km distanci? Lasīju gan, ka tuvākajā laikā redzi maratonus.
    Andul: Veselā rumpī vesels Gars :) :)
    Tev labs rezultāts Jūrmalā! TT palīdzēja? :)

  • Andulis

    Gan TT palīdzēja, gan arī bro dzinās pakaļ.. un vēl daži.. :)

    Ja/kad iesi uz LOV, noteikti uzraksti arī par to.

  • edGar, man ļoti gribētos šosezon izskriet ātru 5 km distanci, bet jūtu, ka savu PR (un kur nu vēl Tavu) šobrīd nevaru pārspēt. Ļoti žēl, ka vakar netiku uz 5000 metriem stadionā. Nezinu, varbūt Ozolniekos jāmēģina piecītis.. Vēl dažas distances gribētos kāda iemesla dēļ šosezon, bet visu laikam nepagūšu..

  • joprojām nesaprotu, kā mēs tik veikli Sportlab spējām piektdien samainīties, ka liepājnieki nesatikās vismaz uz durvju sliekšņa ;)

  • in

    Anduli, ļoti iespējams, ka vari gan. Es sasniedzu. Testā. Ārā nesanāk. Testu beidzu, jo nobijos no kāpuma – likās nereāli skriet pret kalnu tempā, kādā īstenībā nekad nebiju/neesmu skrējusi. Man gan vēl pārprasīja, vai tiešām beidzam. Un teica, ka būtu ļāvuši vēl turpināt.

  • Andulis

    Paldies, in, par iedvesmošanu :) Tomēr jāatzīmē, ka Tev arī ārā rezultāti labāki.

    Neatkarīgi no tā – atbaida arī bildē redzamais “uzpurnis”. Ļoti šaubos, ka pie maksimālas (vai tuvas tai) slodzes gribēšu tādā elpot.

  • in

    Varbūt šogad drusku labāki, nemaz nebija viegli Tevi Mežaparkā panākt. Uz testu pēdējo reizi biju pagājušajā gadā ikurāt pirms Lieldienām. Tad biju lēnāka nekā šovasar.
    “Uzpurnis” gan man traucēja – pieaugot ātrumam, radās sajūta, ka tas varētu nokrist.

  • dot dot

    Anduli, šis tests tak nebūs grūtāks kā armijā skriet ar gāzmasku. Man vairāk traucēja acīs tekošā sviedru straume. kādu puslitru uz skrejceļa nopilināju.

    edGar, zem Ae=148 ir tik viegli, ka tur var skriet visu dienu. Grūti paliek tuvojoties An=177. Tev vidējais pulss pusmaratonā varētu būt 167..177 robežās, maratonā – 157..167. Protams, tas nav jāņem kā aksioma, jo praksē daudziem pulss atšķiras no teorijas.

  • bro bro

    Paldies par aprakstu!

    Interesanti palasīties.

    Par lēnāku un ilgāku iesildīšanos dzirdu teju no katra, kas bijis Sportlabā

  • Rainers Rainers

    interesanti :)

  • edGars

    matiss, tā varbūt vajadzēja, daži pāri ziņkārīgu acu uz tavu celi viņam tikai nāks par labu.
    labi, ka nesāku domāt tadas domas, kā in :) Man uzpurni uzlika tik cieši, ka teicu ka gandrīz spiež, tad pārregulēja, bet turējās labi. Vairāk bažījos par elastīgo banti, jo man reizēm gribas saspiest krūšu kurvi, ka tas paliek tīri mazs.
    Andul, tas uzpurnis netraucē, gaiss viegli iet cauri, ja nu vienīgi karstumā testējas, kad sviedri tur aumaļām.
    dot, paldies par ievadinfo. Diez, kas Tevi aiz mēles raustīja pieminēt to `skriet visu dienu` :D :)

  • edGars

    t.i. daži pāri acu mazāk…

  • in

    Gan jau, ka savu tiesu ietekmēja tas, ka man toreiz interesēja tikai sliekšņi – tie jau bija noteikti, īsti nebija vajadzības turpināt.

  • guncha guncha

    edGar pie 17km/h un 6% kāpuma man arī būtu mēle pār plecu, tā ka nav ko mačos sēņot, testi rāda, ka vari bliezt ātrāk :)

  • Es piebalsoju Guncham- man arii uz testa beigaam bija bazhas,vai izvilkshu liidz galam… Esmu par tavu labo fizisko formu nedaudz paarsteigts,edGar.. Taa laikam no tenisa Tev:)

  • Stereotips Stereotips

    Edgar, pēc gada vajadzētu Ģimam S. sastādīt kompāniju ;)

  • edGars

    28.09. Ozolniekos redzēsim, tesīšu :)
    druupij, vēl tikai tā forma jāpierāda sacensībās.
    Stereotip, Serjoginam? piecīti pa 16 vai pusīti pa 1h10? :) Nu jā, pēc VOMax kalkulatora sanāk tikai drusku lēnāk 16:07 un 1h13 :)

  • Gunča man patīk tavs teksts sēņot:-) Malacis Edgar ,katrs skrien pēc spējām:-)

  • Aivars Aivars

    Es arī šodien tur notestējos, iesaku to arī citiem. Uzzināju par sevi daudz jauna.

Komentēt

  

  

  

Pievienotais komentārs var uzreiz neparādīties. Nevajag dubultā.