Biedriem

VSK Noskrien twitter
VSK Noskrien Facebook profils

Polar M400 HR
Ūdensizturīgs GPS pulsometrs ikdienas treniņiem un sportiskiem sasniegumiem.
EUR 189.00

Nordea Rīgas maratons uzsāk pavasara skriešanas sezonu

Līdz Nordea Rīgas maratonam 20.maijā atlikušas vēl tikai 8 nedēļas, tādēļ gatavošanās pasākumam rit pilnā sparā. Šodien Rīgas domē notika oficiāla preses konference, kurā Nordea Rīgas maratona organizatori un partneri informēja par 20.maija pasākuma sagatavošanās procesu, plānoto norisi un citām aktualitātēm.

Nordea Rīgas maratons 20.maijs

20.maijā Nordea Rīgas maratons notiks jau 22.reizi. Nordea Rīgas maratonā 2012 dalībniekiem būs pieejamas jau ierastās 4 distances: 42 km, 21 km, 10 km un 5 km. Šogad tiek saglabāta pagājušajā gadā izstrādātā un starptautiski sertificētā trase.

Balvu fonds – naudas balvas 16 500 EUR (TOP 3 uzvarētājiem maratona un pusmaratona distancē, kā arī ģenerālsponsora naudas balvas Latvijas ātrākajiem maratonistiem un pusmaratonistiem). Ikviens finišētājs saņems arī Nordea Rīgas maratona piemiņas medaļu.

Sagaidāms, ka šogad Nordea Rīgas maratona starptautiskā atpazīstamība pieaugs vēl vairāk. Jau 2011.gadā no visiem dalībniekiem 10% bija ārvalstu viesi jeb t.s. „maratona tūristi”. Kopš Starptautiskās Vieglatlētikas federācijas (IAAF) „Bronzas” kvalifikācijas zīmes iegūšanas, Nordea Rīgas maratons pārliecinoši pieskaitāms pasaules līmeņa maratonu elitei un līdz ar to sagaidāms vēl lielāks ārvalstu dalībnieku pieplūdums.

„Maratons nu jau ir kļuvis par vienu no Rīgas pilsētas starptautiskajām vizītkartēm. Lai arī pats šogad nepiedalīšos skrējienā, esmu pārliecināts, ka maratons būs īsti sporta svētki daudziem rīdziniekiem un mūsu viesiem. Galvenais – katram pievērst ļoti lielu uzmanību sagatavošanās posmam un arī skrējiena laikā sekot līdzi savai pašsajūtai, neuzstādot par mērķi par katru cenu sasniegt rekordus”, saka Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs.

„Ar maratona organizatoriem arī esam runājuši par drošības aspektu. Būs gan papildus dušas trasē, gan arī brīvprātīgie, kas sekos tam, kā jūtas maratona dalībnieki trasē”, norāda viņš.

Gatavošanās process

Pēdējo gadu laikā pasākums audzis sevišķi strauji. Kopā ar skriešanas popularitātes pieaugumu un dalībnieku skaita pieaugumu, mainās arī pasākuma sagatavošanas procesa prasības.

„Pasākuma organizatori pie sagatavošanas procesa darbu sāk gandrīz jau nākamajā dienā pēc iepriekšējā gada pasākuma. Savukārt dalībniekiem sagatavošanās process sākas krietni vien tuvāk maratonam. Aicinām ikvienu dalībnieku pievērst uzmanību savai sagatavotības pakāpei. Pieļauju, ka jau tagad visi 42km un 21km skrējēji aktīvi gatavojas 20.maijam. Taču noteikti aicinām arī 10 km un 5 km skrējējus padomāt par gatavošanos pasākumam, lai skrējiena dienā, uzvelkot sporta kurpes, ar prieku varētu izbaudīt skriešanu Rīgas centrā,” aicina Nordea Rīgas maratona organizatoru komandas vadītājs un NECom valdes priekšsēdētājs Aigars Nords.

Lai gatavošanās process un pats pasākums būtu interesantāks par dažādiem interesantiem risinājumiem domājuši arī Nordea Rīgas maratona partneri.

Nordea Latvijas filiāles vadītājs, Biznesa attīstības vadītājs Polijā un Baltijas valstīs Valdis Siksnis: „Ja agrāk skrējējus varēja redzēt tikai Ņujorkas, Londonas un citu pasaules lielpilsētu parkos, tad tagad tā ir arī Rīgas ikdiena. Prieks, ka arī daudziem uzņēmumiem maratons ir kļuvis par neatņemamu gada notikumu. Piemēram, pirmajā Nordea Rīgas maratonā piedalījās 81 komanda, no kurām liela daļa pārstāvēja biznesa kompānijas, bet pagājušajā gadā – jau 1309 komandas. Lai šogad vēl vairāk sekmētu pozitīvu konkurenci, esam izveidojuši interaktīvu aplikāciju „Cik tālu var noskriet tava komanda?”, kur ikviens varēs redzēt savu pieteikto darbinieku kopējo skrējiena distanci un izmērīt, līdz kurai Eiropas vai pasaules galvaspilsētai kopīgiem spēkiem var aizskriet. Šobrīd Nordea komanda ar vairāk kā 200 skrējējiem jau būtu paskrējusi garām Nordea pārstāvniecībai Ženēvā un tagad strauji tuvotos Atēnām.”

„Jau otro gadu maratona tehnoloģiju partneris Lattelecom par savu prioritāti ir izvēlējušies rūpes par līdzjutēju iesaistīšanos maratonā. Visiem sportistiem ir sen zināms, ka tieši līdzjutēju atbalsts dod papildus impulsu, lai sasniegtu vēl labākus rezultātus. Lai ikviens dalībnieks saņemtu savu līdzjutēju sveicienu tieši tad, kad tas visvairāk vajadzīgs, Lattelecom kopā ar maratona organizatoriem turpina attīstīt zīmolu www.uzmundrini.lv. Mūsu komanda čakli strādā, lai, izmantojot moderno tehnoloģiju iespējas, Maratona dalībnieki ne tikai saņemtu uzmundrinājumus no saviem līdzjutējiem, bet arī līdzjutēji internetā varētu sekot tam, kur šajā brīdī atrodas viņu skrējēji un varētu sniegt dubultu atbalstu īstajā brīdī, sagaidot savus skrējējus trases malā,” preses konferencē sacīja Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Nordea Rīgas maratona oficiālais krekls

Preses konferences laikā visi klātesošie varēja iepazīties arī ar Nordea Rīgas maratona oficiālo skriešanas kreklu kolekciju, kas, pateicoties pasākuma starptautiskajai atpazīstamībai, ieguvusi popularitāti arī ārpus Latvijas. Jau tradicionāli kopš 2008.gada, katru gadu Latvijā pazīstams mākslinieks sagatavo darbu ar savu Rīgas pilsētas redzējumu, kas tiek izmantots krekla dizainam. Šogad krekla dizaina autore ir māksliniece Anna Heinrihsone.

„Nordea Rīga maratons ir kļuvis par apliecinājumu tam, ka idejas, kuras ir pozitīvu lādiņu nesošas un vienmēr sniedz gandarījumu. Šī pasākuma globālais skanējums man lika aizdomāties par to, kam uzticos es, kas man liek priecāties, domājot par pilsētu, kurā dzīvoju. Jā, mani aizrauj globālais mērogs, taču savu pilsētu redzu kā ļoti personisku momentu virknējumu – ielas, kas ir mans pastāvīgs maršruts dienu no dienas, pieturzīmes, kas nemainīgas jau gadiem, ātras skices piezīmju blociņā. Ar skatienu fiksēti ik dienas skrējiena momenti,” tā par šī gada dizainu saka pati māksliniece Anna Heinrihsone.

Nordea Rīgas maratona oficiālo skriešanas kreklu kolekcija ir aizsākta 2008.gadā, katru gadu pieaicinot Latvijā zināmu mākslinieku dizaina sagatavošanai. Iepriekšējos gadus Nordea Rīgas maratona skriešanas krekla dizainu gatavoja – Gints Apsīts (2008.), Elita Patmalniece (2009.), Andris Vītoliņš (2010.) un Ritums Ivanovs (2011.). Kā Nordea Rīgas maratona oficiālie krekli katru gadu tiek izmantoti adidas Supernova līnijas skriešanas krekli.

Reģistrēšanās

Reģistrēties iespējams Nordea Rīgas maratona mājas lapā www.nordearigasmaratons.lv un Nordea bankas filiālēs visā Latvijā. Reģistrācija turpināsies līdz pat pasākumam, taču reģistrēties visizdevīgāk līdz 30.aprīlim. Atgādināsim, ka Nordea banka visiem saviem klientiem līdz 30.aprīlim piedāvā iespēju pieteikties ar 10% atlaidi no dalības maksas.

Par Nordea Rīgas maratonu:

2012.gadā Nordea Rīgas maratons notiks 20.maijā. Maratons Rīgas pilsētā notiek kopš 1991.gada. 2011.gadā pasākums pulcēja 16 350 dalībnieku no 45 pasaules valstīm. Nordea Rīgas maratons ir saņēmis prestižo Starptautiskās Vieglatlētikas federācijas (IAAF) „Bronzas” kvalifikācijas zīmi (Bronze Label). Maratonu kopš 2007.gada sadarbībā ar Rīgas domi rīko aģentūra NECom. Ģenerālsponsors – Nordea banka, tehnoloģiju partneris – Lattelecom, sponsori – Hanzas maiznīca, adidas un Rimi. Partneri – Clear Channel Latvia, LNT, Radio 101, žurnāls Veselība, LETA, tvnet.lv, Vichy, LIVE RIGA, airBaltic, Sporta Laboratorija, SportaCentrs.com, Lielbritānijas vēstniecība Latvijā, Radisson Blu Latvia, Isostar, BMW WESS Select, Sony un citi.

8 komentāri rakstam Nordea Rīgas maratons uzsāk pavasara skriešanas sezonu

  • Ivars Ivars

    Zīmīgs citāts: Galvenais – katram pievērst ļoti lielu uzmanību sagatavošanās posmam un arī skrējiena laikā sekot līdzi savai pašsajūtai, neuzstādot par mērķi par katru cenu sasniegt rekordus”, saka Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs.

  • modris_aa

    Pieredze nāk ar gadiem.

  • man vēl aizkavējusies ziemas sezona, drīz tik tiešām jāpārslēdzas uz pavasari

  • domāju, ka Nils atgriezīsies pie savas mīļotās distances, ja ne ar savu rekordu, tad ar iedvesmu,ka skriet drīkst, ja ne šogad, tad nākamgad!

    Ceru, ka man darbs ļaus pievienoties šim pasākumam – cik tad var izlaist gada pasākumus?! :)

  • Kampars

    Maini darbu

  • Didzis Didzis

    Nu,MOŠĶI,MOŠĶI – PAMĒĢINI TIK IGNORĒT ŠO PASĀKUMU ! Es nostrādāšu nakti,bet skriešu maratonu noteikti,rezultāts man šogad nav svarīgākais.Man galvenais noskriet – tā pa mierīgo,izbaudīt pasākumu.Visi jau zināt – varu rikšot lēnām,lēnām,bet tā ilgāk,pie tā arī palikšu.NOSKRIEN !

  • ekstremā ekstremā

    Nemaz jau tik traki pēc nakts darba nav skriet. Man gandriz visi skrejieni ir pec nakts darba.

  • archa777

    He…es strādāju 2,5gadus tikai naktīs 6dienas nedēļā no 2iem līdz 7iem un tad eju gulēt,pa dienu treniņš…bet nu pirms sacensībām es gan kādas divas dienas gulēšu normāli,tomēr cita skriešana ;)

Komentēt

  

  

  

Pievienotais komentārs var uzreiz neparādīties. Nevajag dubultā.