Biedriem

VSK Noskrien twitter
VSK Noskrien Facebook profils

Polar M400 HR
Ūdensizturīgs GPS pulsometrs ikdienas treniņiem un sportiskiem sasniegumiem.
EUR 189.00


Kompleksais slodzes tests Sporta laboratorijā

Biju.  Notestējos.  Secinājumi līdzīgi, kā bija sajūtas, tikai tagad ar apstiprinājumu.

Vai ir vērts testēties? Ļoti sarežģīts jautājums un katram jāizlemj pašam. Naudu tas maksā 45 lati – 30 tests, 15 konsultācija.

Testa dati tiek ņemti no piesūceknīšiem  un maskas (uzpurņa).  Tests ilga 34 minūtes, slodzes fāze 22 minūtes.  Riteņus minu līdz 270 vatiem, tālākos desmit vatus neņēmu, lai arī nebija tā, ka fiziski nespēju, jo tomēr jutu, ka tad iestātos manāma pārslodze.

Man pateica, ka sirds ir vājākais elements. Muskuļu un elpošanas sistēmas vadībā. Līdz ar to jāpāriet vēl pat pa solīti vairāk uz lēnajiem skrējieniem, cik biju iepriekš izgudrojis. Saskaņā ar diagnozi daļa treniņu būs jāpavada SR amplitūdā no 100 līdz 120. Daži ēšanas un minerālvielu ieteikumi ar` bija.  K – rozīnes;  Ca, Mg – kūri. Ak jā, slavenie sliekšņi man – Ae 136; An 174. Bet darbaspējas 4.0 W/kg.

Jau pēc šīs slodzes braucot tramvajā organisms smagi domāja, kā atjaunoties, kas viņam pietrūkst. Iespējams, pietrūka augļi, jo pēc šokolādes pilnīgi neizrādija interesi, cepumus bišku ņēma pretī. Bet kad biju aizbraucis līdz centram, nopircis ūdeni, tad neatteicās arī no tā, bet ūdens nebija vitāli nepieciešamākais. Vārdsakot to ko vajadzēja – neapēdu, atkopās kaut kā pats.

22 komentāri rakstam Kompleksais slodzes tests Sporta laboratorijā

  • sm72 sm72

    Diezgan fatāli secinājumi:(

  • Aivars Aivars

    Kurš ir šī raksta autors?:)

  • sm72 sm72

    Pēc rokraksta izskatās, ka kāds sliņķis :D

  • archa777

    Es tas nebiju :D ja jau lika miities tad kaads ritenjbrauceejs…parasti skreejeeji skrien :) es parasti pats nosaku kads man buus shiisdienas treninjsh,bet nu paarbaudiities jau vareetu,mosh kko labu pasaka

  • Aivars703 Aivars703

    Sporta laboratorija nepiedāvā testu uz skreiceliņa. Viņi man izstāstīja ka uz skrejceliņa ir bīstamāk. Nosakot sirds ritma augšējo slodzi, jāpedalējas līdz melns gar acīm un tuvojas atslēgšanās. Tas jādara ja grib pilnīgus rezultātus un protams pārbaudāmā paša gribēšana. Obligāti jābūt klāt ārstam(ja kas var atpumpēt). Skrejceliņu nevar strauji apturēt(tas ir skrējēju, ja viņš ģībst) un var dabūt traumu. Tāpēc komplekso slodzes testu drošāk taisīt uz velo. Tā nav reklāma – es vienkārši atstāstu ko man dakterīte izstāstīja.
    Vēl viena skumja ziņa – varbūt ne pie ši temata liekama.
    Otrdien orjentēšanās sacensībās mira sportists Edgars Mītnieks.

  • Aivars Aivars

    Man likās, ka pārbaudījies un ar šo pieredzi dalījies ir Mošķis, bet…:) Es arī pēdējā laikā pēc pulsa lēkāšanas domāju drusku piebremzēt un pārslēgties uz zemākiem ātrumiem un garākiem gabaliem.

  • edGars

    auTors paslēpies :)
    sm72: jā, pārāk fatāli, tāpēc iestājusies nelāga neziņa. archa777: Testēšanās uz skrejceļa esot problemātiska. Ne asinsspiedienu nomērīt (rokas kustībā), ne kardiogrammu korektu dabūt (vadi traucējot), ne slodzi pietiekami kāpināt (psiholoģiska barjera pakrist). Un klāt vēl aivars703 pieminētā bīstamība.
    Aivars703: Varbūt Tev taisnība, bet tomēr domāju, ka nedarīju nepareizi izvēloties testu neturpināt. It sevišķi manā situācijā, ka sirds ir tā netrenētākā. Zin, kā – a ja nu neatpumpē.
    Lai viegli skrienas uz taciņas no šejienes uz turieni, kam bija jāaizskrien.

  • Aivars703 Aivars703

    Man teica ka sportistiem (kas perfekti pārvalda savu ķermeni – jūt savu sirdi un tās robežu) – nav problēma ( ja vēl treneris blakus), bet amatieris, kad pēkšņi sāk ļimt – skrejceliņa lenti stādini vai nē – gāžas ar visu svaru un piestiprinātiem vadiem vai nu uz priekšējā paneļa vai uz sāniem (un ja izmeklējamais tāds druknāks – tur pat divi dakterīši nenoturēs. Un tad ir sabojāts gan sportists gan aparatūra(kas protams ir lielāka skāde jo pati pa sevi nesadzīs).
    Bet kā jau teicu – sirds un sevis maksimālās robežas izzināšana – tas tāds ekstrēms pasākums. To vajag darīt pāris reizes mūžā – un ja ir vēlēšanās. Vienkārši tad Tu zini ka tavs maksimālais pulss ir , piemēram 200, un pie 201 tu vienkārši atslēgsies un saļimsi.

  • Kaspars Kaspars

    A bet vai tas tiešām tā ir, ka pārsniedzot maksimālo pulsu tu sabojāsi motoru? jebšu tas ir šausmīgi atkarīgs no apstākļiem?>

  • Aivars Aivars

    Maksimālo vidējo šad un tad iznāk pārkāpt, tāpēc jau tas ir vidējais no maksimālajiem – lielākiem un mazākiem. Maksimālais pulss, šķiet, ir ļoti individuāls, mainīgs un diezgan teorētisks lielums. Ja ja tas tiek pārsniegts, tad jau tas nav bijis maksimālais, bet kāds cits, jo tie vēl nav bijuši griesti… Galvenais ir visu darīt pakāpeniski un pamazām, sevi pārāk nemokot. Darot visu sev par prieku tos varēšanas grietus pamazām varēs celt augstāk un augstāk, nenodarot sev pāri, nebojājot ne motoru ne īpaši savainojoties.:)

  • sm72

    Es īsti nesaprotu, par ko Jūs šeit diskutējiet. Kāda velna pēc vispār nepieciešams izmērīt maksimālo pulsu, jo to faktiski nav iespējams sasniegt. Biju es uz m';erījumiem LOV pagājušogad novembrī. Tur nevienam nebija nekādas vēlmes mērīt maksimālo pulsu, bet gan pieslēdzot pie sistēmas, ņemot asinis, kontrolējot elpu un mērot asinsspiedienu skriešanas laikā mērīja ķ’miskos procesus paaugstinot ātrumu. Līdz ko visas pienskābju līknes lidoja uz augšu, nebija vairs jēgas tālāk mērīt, jo tas vairs nebija pieņemams darba ātrums. Tādēļ nebija jēgas iet līdz kādam tur maksimumam. Bez tam tas skrejceļš tur ir par ap 15 kvādrātmetru lielumā un konstruēts grīdā, līdz ar ko tur jābūt apveltītam ar īpašu talantu, lai īpaši krītot savainotos. Ja kritīsi, tas skrejceļš vienkārši uzstums uz grīdas.

  • sm72

    Pēc noskrieto km fiksācijas, raksta autors jau tā samērījies, ka skrien 10 dienas uz priekšu pa slaveno Virgas kalnu:D

  • archa777

    Pareizi sm72 es ar tieshi taa domaaju un kur tur var nokrist :)tur tachu meera kaadu slodzi Tev vajag,kaa treninjus plaanot,nevis kad Tu izrubiisies :D

  • Aivars Aivars

    Bet man tomēr bija interesanti iepazīties un izlasīt šo pieredzi. Es arī vēlos labāk sevi izzināt un saprast ko un kā darīt lai, no vienas puses – progresētu un sasniegtu pēc iespējas labākus rezultātus, bet no otras – nenodarītu sev pāri. Es vēl neesmu izdomājis, kur iešu un ko pārbaudīšu, tāpēc man šī pieredze bija ļoti noderīga.

  • edGars

    man ar to dienasgrāmatu neiet, atkal kļūdījos, nu jau izlaboju.
    šitais: “Galvenais ir visu darīt pakāpeniski un pamazām, sevi pārāk nemokot. Darot visu sev par prieku tos varēšanas griestus pamazām varēs celt augstāk un augstāk, nenodarot sev pāri, nebojājot ne motoru ne īpaši savainojoties.:)”, manuprāt, jāliek sadaļā `VSK NOSKRIEN` pie citātiem! :)
    Vēlaizvien esmu liels nezinīti, un tāpēc nepateikšu cik svarīgi ir ņemt laktātu un cik tad patiesībā labs vai slikts ir skrejceliņš testam. Iespējams, ka, ja tiek ņemts laktāta līmenis, tests ir pilnīgāks.

  • Krishjohn

    Tos svētos Ae un An var noteikt arī pats pēc kādas matemātiskas formulas? Vai obligāti jādodas pie speciālistiem?

  • Pats arī nesen apemkēju. Man bija šitā: http://klab.lv/~hashtreck/350269.html

  • kasio

    Par testiem uz skrejceļa: tevi piedrošina ar iekares palīdziibu – nokrist nekur nevar.
    Tā kā nav ko baidīties.
    Par kardiogrammu – tas nekas ka tā, iespējams, kropļojas – tā ir svariiga ārstam :) tev svarīgi ir pienskābes koncentrācijas pie noteiktiem skriešanas ātrumiem. To savukārt iegūst ļoti precīzi.
    Tas pats ari par spiediena mērīšanu.

    Svētos Ae un Ae var noteikt stadionā veicot speciālu testu :) Bez asins nopludināšanas. To varētu/vajadzētu veikt apmēram reizi mēnesī.
    Vienīgā problēma, ka mums amatieriem tomēr no tā visa maza jēga :/ mēs nevaram trenēties kā mehānisms mums jātrenējas pēc izjūtas ;)
    …pirms tam gan jāuztrenē izjūta :)

  • esis

    Kas tas par testu? Vai var palūgt tā aprakstu?

  • Mošķis (Dīvānu Ultra) Mošķis

    Krishjohn
    July 5th, 2009 at 13:35
    [i]Tos svētos Ae un An var noteikt arī pats pēc kādas matemātiskas formulas? Vai obligāti jādodas pie speciālistiem?[/i]

    tos svētos visai aptuveni var noteikt pēc Tev visai sen jau zināmās formulām:
    http://www.dr.lv/phorum/read.php?7,307532,307665,quote=1 – tiesa ir maza problēma – tā formula pieklibo trenētiem sportistiem un bieži arī sievietēm. Tāda esot pieredze. Tā kā, labāk būtu griezties uz šādām testa laboratorijām, lai noteiktu šo slieksni un varētu vadīties tālāk savos treniņos. Pašam ir griba darīt pēc sezonas beigām. Par laboratorijas izvēli vēl padomāšu.

  • kasio

    Conconi tests. aprakstu var mekleet internetaa.
    ljoti saprotams apraksts te:
    http://www.brianmac.co.uk/coni.htm

    Tomeer shis tests nav tas kuru vajadzeetu veikt regulaari :)
    regulaari vareetu veikt apmeeram shaadu testu:
    skrien 2400m stadionaa jaacenshas notureet pulss robezhaas. Pirmos 2400 ar Ae naakoshos 2400 skrien ar 10 sitienu lielaaku pulsu un taa liidz An, laikus un pashsajuutu piefiksee.
    nu apmeeram taa, ka pirmos 2400 skrien ar 140, otros ar 150, tad 160, 170.

  • kkk

    Vajadzēja apēst marmelādi :)

Komentēt

  

  

  

Pievienotais komentārs var uzreiz neparādīties. Nevajag dubultā.