Biedriem

VSK Noskrien twitter
VSK Noskrien Facebook profils

Polar M400 HR
Ūdensizturīgs GPS pulsometrs ikdienas treniņiem un sportiskiem sasniegumiem.
EUR 189.00

Nordea Rīgas maratonā jauna trase

Esam gandarīti paziņot, ka šogad Nordea Rīgas maratonam, sadarbībā ar pilsētas dienestiem, ir izdevies izveidot konceptuāli jaunu trasi, kas visiem 42 km un 21 km distanču skrējējiem 22.maijā dos iespēju šķērsot 2 tiltus – Vanšu tiltu un Dienvidu tiltu. Jaunā trase paceļ Nordea Rīgas maratonu kvalitatīvi jaunā līmenī, ļaujot līdzināties pasaules klases galvaspilsētu maratoniem. Jaunā 42 km garā trase izveidota no 2 apļiem, tai pat laikā saglabājot iespēju startēt un finišēt pašā Rīgas centrā. Jaunā trase dos iespēju pusmaratonu jeb 21 km garo distanci noskriet vienā aplī.

Jaunā trase

Šogad maratonistiem būs lieliska iespēja apskatīt plašu Rīgas panorāmu, jo 22.maijā skrējēju rīcībā būs divi tilti – jau ierastais Vanšu tilts ar skaisto skatu uz Vecrīgas torņiem un jaunais Dienvidu tilts ar Rīgas urbāno pilsētvides ainavu. Kaut arī Rīgas centrs salīdzinoši nav liels, tomēr ir izdevies atrast risinājumu, lai 42km 195m garo maršrutu varētu veikt divos apļos. Savukārt, pusmaratona skrējēji 21 km garo distanci veiks kopā ar maratonistiem, kā maratona pirmā apļa maršrutu. Neraugoties uz trases jauno risinājumu, starta un finiša vieta paliek nemainīga – 11.novembra krastmala.

„Esam pateicīgi visiem iesaistītajiem dienestiem – Valsts Policijai, Rīgas domei, jo īpaši Satiksmes departamentam, par konsultatīvo atbalstu un ieguldījumu šādas trases izveidē. Pateicoties jaunajai divu apļu trasei, Nordea Rīgas maratons būtiski palielinās trases caurlaidību, uzlabojot dalībnieku ērtības, kā arī vēl vairāk pietuvinās Nordea Rīgas maratonu starptautiskās vieglatlētikas federācijas (IAAF) kvalitātes zīmes iegūšanai”, pārliecināts ir Aigars Nords, Nordea Rīgas maratona organizatoru komandas vadītājs.

Daudzus Nordea Rīgas maratona dalībniekus interesē arī jaunās 10 km distances maršruts. Pateicoties jaunajai maratona trasei, izdevies izveidot 10 km garu maršrutu pašā pilsētas centrā, ietverot tajā gan Vanšu tiltu, gan skaistākās vietas Rīgas klusajā centrā, gan arī Vecrīgas ieliņas. Sagaidāms, ka jau tuvākajā nākotnē 10 km distance kļūs par vienu no populārākajām Nordea Rīgas maratona distancēm.

Savukārt, 5 km trase, ar iespēju šķērsot Vanšu tiltu, jau paspējusi kļūt par labu un gaidītu tradīciju, ļaujot izbaudīt skriešanas prieku ikvienam.

Ar visām distancēm iespējams iepazīties oficiālajā mājas lapā www.nordearigasmaratons.lv, kas tikko ieguvusi jaunu vizuālo noformējumu. Organizatori cer, ka jaunais dizains mājas lapu dalībniekiem un līdzjutējiem padarīs vēl pārskatāmaku un draudzīgāku.

29 komentāri rakstam Nordea Rīgas maratonā jauna trase

  • Interesanti, redzēs, kā skriesies, bet domāju, ka taisnais posms pa Krasta ielu varētu būt labs normāla ātruma turēšanai (ja vien nebūs pretvējš).

  • Aigars Aigars

    Trasi šādā veidā pavelkot garumā, iespējams, būs arī mazāks juceklis un drūzmēšanās pie dzirdināšanas punktiem. Jo pagājušajā gadā vismaz bija, ka tiem, kuri skrēja jau trešajā aplī, sanāca pārklāties ar tiem, kuri vēl tikai skrēja otro. Es domāju, ka būs labinieks!

  • Ainars Ainars

    Viedoklis pēc pagājušā gada laika apstākļiem – šajā trasē pa ēnu nepaskriesi:)Bet kopumā trases izveidi, lai nav jāriņķo apļi, vērtēju ļoti pozitīvi.

  • Otrā aplī maratonā būs jāpaņem līdzi karte lai neapmaldītos :D

  • Kaspars Kaspars

    Pirmā doma bija, ka normāli varēs pa Pārdaugavu izskraidīties. Bet ieraudzīju karti – figu, turp atpakaļ pa Krasta ielu. RM varētu kļūt par starptautisko tiltu maratonu – 5 tilti pār Daugavu mums ir, nu tad pār katru maratonā varētu pārmaukt :D

  • Nē, līdz tiltu maratonam vēl tālu – Prāgā pat pusmaratons iekļāva sevī tiltu šķērsošanu SEŠAS reizes, kur nu vēl maratons. Bet te, Rīgā, jau tikai divi tilti vien šoreiz ;)

  • Oo, Dienvidu tilta stāvais pacēlums droši vien būs tas, kas nolīdzinās manas spēka rezerves un apņemšanos nemazināt tempu :D
    Par Krasta ielas taisno posmu jāpiekrīt OreMan – varētu būt labs gabals, ja vien nebūs pretvēja vai aktīvu saules staru…
    Pozitīvi, manuprāt, tas, ka būs iekļauts pavisam jauns posms, pa kuru es personīgi vispār neesmu skrējusi.
    Taču Dienvidu tilts joprojām mani biedē. Varētu nākotnē pēc tilta pievarēšanas ļaut nedaudz izskrieties pa līdzenākām takām un tikai pēc tam sūtīt atpakaļ uz tilta… :)

  • janis.jeksevics janis.jeksevics

    Prieks par to, ka ir 2 lieli apļi, noteikti tas ir labāk kā 3 vai nn apļi pa vienu trasi.
    Kā ir skriet sacensībās tik garu, taisnu, pārskatāmu posmu?
    Treniņskrējienos tas ir viens no tracinošākajiem elelmentiem, ja ietrāpās kāds posms, kuru tu n-tos km vari pārskatīt uz priekšu, liekas, ka distance neiet uz priekšu.
    Bet prieks katrā ziņā, ka varēs izskriet pa Krastmalu, kas nekad ikdienā nav darīts un diez vai arī kādreizs tiks.

  • Priekš pirmā klasiskā maratona būs ļoti interesanti. Patīk, ka abu apļu maršruti ir daļēji atšķirīgi.

  • modris_aa

    apskatiju jauno trases shemu.shaadaa trasee kur ir divi atshkjiriigi aplji nav naaacies skriet. praktiski tas jau ir taa it kaa buutu viens liels aplis. skreejeejiem kas skrien lai izbaudiitu skreejienu un kuriem ir laiks un speeks paverot apkaartni tas ir pluss.pozitiivi ir tas ka lielais taisnais gabals pa Krastaielu un Dienvidu tilts ir pirmajaa aplii kopaa ar pusmaratonu. taapeec tur noteikti buus pietiekoshi daudz daliibnieku( veerojot kaa peedeejos gados aug daliibnieku skaits gan pie mums gan citur domaaju ka kopaa maratonu un pusmaratonu skries ap 3000, taapeec ir pareizi ka startee krastmalaa ( shogad piemeeram Warszawaa kur starteja ap 5000 es starta liiniju shkjeersoju 5 min peec starta shaaviena un tur peec daazhiem liikumiem pa centru daudz maz izkaartoties vareja tikai peec kaada treshaa km, kad nonaak pie pirmaa tilta kur jau ir plashaks) pie shitaada dalibnieku skaita distancee nejuut taadus garus taisnus gabalus ,toties otraa aplja rinjkjoshana pa pilseetu buus visu laiku pavadiita ar skatiitaaju atbalstu. veel pozitiivi ir tas ka nav shauraa brugjeetaa iela Kipsala un Dzirnavu ielas brugjis. un attieciiba par staavo tilta kaapumu. labaak ka tas ir distances saakumaa nevis kaa bija kad finishs bija Daugavas stadionaa( tad Deglava tilta sakumaa bija atziime 41km)

  • Būtu zinājis, ka Rīgā būs šāda maratona distance un starta laiks, vēl savu maratonu nebūtu noskrējis.

  • sm72 sm72

    Tas priekš par taisnajiem gabaliem var būt nepamatots, jo Pīterā šāds finiša 7 km. taisnais gabals gar Ņevu atņēma Kenijietim zelta medāli, bet man izvērtās par kārtīgu cīņu ar supervēju.

  • 21 km būs mans pirmais skrējiens, tapēc man jau distance liekas baigais kosmoss :) .

  • janis.jeksevics janis.jeksevics

    Protams, ka no sākuma liekas kosmos, tāpēc treniņos pieradina prātu ar nedēļas nogales garajiem.
    Man vēl sevi nav izdevies pieradināt pie 42, ar 21 psiholoģiski esmu ticis galā, bet vēl ir viens mēnesis laika :)

  • Girts

    Galvenā problēma būs, ja būs vējš! Taču maija beigas nemēdz būt ļoti vējainas, jācer, ka tas nebūs. Ar karstumu kaut kā tiksim galā – tam vismaz ir iespējas sagatavoties (dzērienu pudeles). Bet ja tai taisnajā krastmalas posmā vai abos tilta posmos (tie ir paralēli) būs stiprs pretvējš, tad būs lielas problēmas uzstādīt labu rezultātu.

  • Girts

    Par maratonistiem arī padomāts, jo tad, kad maratonisti skries savu otro apli, pusmaratonisti viņiem “nemaisīsies”, jo lēnākie no viņiem atradīsies kaut kur Krasta ielā vai uz dienvidu tilta, kamēr ātrākie maratonisti jau skries pa Skanstes, Pētersalas un Vanšu tilta rajonu…

  • rinaldsl rinaldsl

    Prieks, ka 21km viens aplis, riņķot pa apli tik tiešām nav tik jauki :)

  • modris_aa

    lielaakajai daljai skreejeeju veejsh netraucees. tas buus juutams tikai liideru grupai un atsevishkjiem skreejeejiem kuri vai nu bus atpalikushi vai meegjinaas kjert priekshaa skrejosho grupu. pie shitaada daliibnieku skaita tajaa rezultaatu diapazonaa kur skrien lielaakaa dalja masu skreejeju bliivums finishaa buus apmeeram 30 cilveeku minuutee taatad ap 10 liidz 15 km tas veel nebuus izretinaajies un buus apmeeram divreiz bliivaak. parasti driiz peec starta shaados skreejienos veidojas grupas pa 20 liidz 50 civeeku kuriem ir apmeeram vienaaads temps

  • Didzis Didzis

    Galveno lomu šādā variantā spēlē laika apstākļi .Var sanākt kā sm72 krievzemē,iepriekš priecāties nav pamata.

  • Hmm, bet interesanti, vai kāds zin, kā ir plānots rīkoties pusmaratonistiem pēc 8. km, kur notiek izskriešana uz Krasta ielas un griešanās pa kreisi? Varētu taču būt tādi, kas 8 km būs veikuši apmēram stundas laikā, kad jau līderi turpat nāks finišā.. Un pēc bultām noprotams, ka tur sanāk krustot ceļus.. Loģiski būtu, ja lēnie skrējēji skrietu pa kreiso ceļa pusi, bet līderi nāktu finišā pa to pusi, kas tuvāka Daugavai, bet bultas kartē uzzīmētas pretējos virzienos. Kā tad notiks šī ceļu šķērsošana īsti??

  • modris_aa

    cik liels bija daliibnieku skaits Peeterburgaa.es tur divreiz PSRS laikos esmu skreejis ziemaa Dziiviibas celju , bet arii tajos laikos tur nebija virs 500 dal. tajaa vietaa kur kopaa skries leenaakie pus-un maratonisti ar 10km finisheetaajiem organizatoriem jaanoliek lai tur vcirzienu raada kaads nopietneaaks tiesnesis, kursh pareizi novirziis skreejeejus peec to nummuru kraasaam. tas varbuut mazaak atiktos uz leenaakajiem garo gabalu skreejeejiem, bet driizaak lai kaads no 10 km liideriem netiek novirziits nepareizi un zaudee izciiniito vietu ( jo skrienot taadaa maksimaalaa aatrumaa finishs jau tiek veikts autopilota rezhiimaa)

  • Nē, nu te jau nav runa par to, ka var kaut kur aizskriet nepareizi, bet par to, ka krustojas trajektorijas, var saskrieties ātrākie, kas nāk finišā, ar lēnajiem, kas tiem pieskrien priekšā. Te jau nekāds tiesnesis ar norādēm neko nepalīdzēs, tad jau lēnākos jāaiztur katru reizi, kad kāds nāk finišā..

  • Aigars Aigars

    Jā, es arī apskatījos karti. Kautkas nav lāgā … Mans pieņēmums, ka tas, kurš trasi iezīmējis kartē, ir nokļūdījies. Tajā trases daļā (devītais kilometrs), kas aiziet pa kreisi, lejā uz Krasta ielu, norādītajam virzienam jābūt savādākam un 20.km vietā 9.kilometra atzīme, 19.km vietā 10.km atzīme utt.

  • Tā arī izskatās, ka vienkārši vietām sajaukti. Kā teica viens džeks, mūsdienās cilvēki ir tik vērīgi, ka filmējot ainu ar alus pudeli jādzer ir alus, citādi pēc tam internetā panesīsies runas, ka fikcija, jo alum ir putas, bet ja ielej ūdeni, tad putu nav.

  • raitis1898

    ja pareizi saprotu, tad līdzīga trases krustošanās ir Ķīpsalas tālākajā galā. vienīgais, ka tas draud tikai maratonistiem, kuri jau tā būs pietiekami izretojušies.

  • Es izmērīju 5km distanci un man nu nekā nesanāk 5km. Tur ir aptuveni 5.8km.

  • Es viņiem aizrakstīju epastu un viņi uzapdeitoja karti. Rekur ir pareizā karte, kur tiešām ir 5km:

    http://www.nordearigasmaratons.lv/files/norde_pusmaratons_5km.jpg

  • Vispār jaunā karte arī nav 5km, tur ir 5.2km, tikko pārmērīju.

  • Andulis

    Pēteri, vai tiešām paspēji šo distanci DABĀ pārmērīt, nieka 4 minūtēs? ;)
    200 m starpība, domājams, rodas tāpēc, ka:
    – starts un finišs gan jau NAV iezīmēti kartē ar precizitāti līdz 1 metram;
    – datorā mērot, visticamāk, paņēmi NE pašu īsāko iespējamo skrējiena trajektoriju.

Komentēt

  

  

  

Pievienotais komentārs var uzreiz neparādīties. Nevajag dubultā.